A Kiri család Hollandiában

A Kiri család Hollandiában

nyaralás 2020/balatoni gasztro, a megfejtés

2020. szeptember 11. - Zuzimama

Szóval mint a tegnapi blogból tudjátok, önkéntesen választható házi feladat volt, kitalálni, hogy melyik Balaton környéki étterem hogyan 'teljesített' idén, a Buzás/Kiri/Ramsay (ő most nem ért rá) étteremteszten.

Nézzük a legutolsóval, amelyik a legkevesebb pontszámot kapta. Nem volt csalódás, olyan szinten, hogy először voltunk itt, és így utoljára is.

6. Kukorica Csárda, Balatonföldvár: 6,4 pont. Megjegyzés: &@>#] drága!

A pontok és személyes tapasztalat:

Szöszi 8 pontot adott, ő meglehetősen elégedett volt az étel minőségével. Szabina 4 pontot adott, és mivel ő lassan rántott csirke szakértőnek tekinthető, így valószínűleg nagyon nem ízlett neki az étel. Petra és én ugyanazt ettük, rántott sajtot, és Petra is panaszkodott, és én is tapasztaltam, hogy a rántott sajt nagyon fullasztó. Ízre jó volt, de nem tudtad szétrágni, ha úgy csúszott le, hogy a fele még a torkodban volt, akkor nagyon küszködni kellett, hogy letold a végét is. Petra 6,9 pontot, én pedig 7 pontot adtam.

És tényleg nagyon drága volt, összehasonlítva a többi hellyel. Ahogy ismeritek már az ízlésünket, szinte mindig ugyanazt kérjük, tehát az árakat is össze tudjuk hasonlítani. Itt még csak nem is volt steak, ami igazán meg tudja nyomni az árat, mégis magasan itt fizettük a legtöbbet.

20200729_093824_1.jpg

Ami viszont a csárda javára írható, hogy nagyon szép és kellemes környezetben van, és a kiszolgáló személyzet is nagyon kedves.

5. A Gabriella Hotel étterme, Tapolca, 6,5 pont. Megjegyzés: nem nyertünk.

A pontok: Szöszi 3 pontot adott, neki nagy csalódás volt az étel. Rösztit kért, ropogós burgonyalepényre számított, ehelyett valami 'eláztatott' krumplireszeléket kapott. Szabinának viszont ez a kedvence, ő 10 pontot adott, és ha rajta múlik, akkor jövőre is visszamegyünk, az idei kedvezőtlen pontok ellenére is. Petra 6,5 pontot adott, ez neki a mehhh kategória, olyan 'megettem, jól laktam, de nem volt nagy élvezet'. Én itt halászlevet ettem, 7 pontot adtam rá, és egyáltalán nem volt rossz, de amikor a végére értem, akkor jöttem rá, hogy ez bizony zsíros volt, addigra kezdte el nyomni a gyomromat.

Innen sajnos nincs blokkom, és a Tavernából sem, de nem volt vészes az összeg, amit fizettünk.

És mi az, hogy nem nyertünk? Az étteremben fizetés előtt kihoznak három dobókockát. Aki mindhárom kockán hatost dob, az az étterem vendége volt aznap. Mi még nem nyertünk egyszer sem.

4. Hintaló, Siófok, 7,4 pont. Megjegyzés: az egyik pincér nagyon segítőkész és kedves volt, a másiknak viszont nagyon rossz napja lehetett, illetve nem kellett sokat várni az ételre.

Szóval a Hintaló volt az egyik nagy csalódás idén, a Gabriella Hotel étterme mellett. Totál ugyanazt rendeltük, mint tavaly, és még csak meg sem közelítette a tavalyi színvonalat. Petra 7,5-et, Szabina 8 pontot, Szöszi 7-et, én pedig 6-ot. És miért pontoztam le ennyire azt, amiért tavaly ennyire rajongtam? Ezt kaptam tavaly:

20190724_182123.jpg

Ezt idén:

20200721_173916.jpg

Értem én, hogy a vegetáriánus menüben kell, hogy saláta legyen, de az a csalamádé, ami a fél tányéromat beterítette össze nem hasonlítható a tavalyi párolt zöldséggel, és a többi körettel. Nem beszélve, hogy idén két nyomorult kis gomba gurigázott a tányérom közepén a tavalyi négyhez képest. A panír is másnak tűnik, mint tavaly, úgyhogy az idei étel a tavalyi szegényes árnyékának tűnik.

20200729_093835_1.jpg

A házi limonádét viszont nagyon tudjuk ajánlani Szöszivel, állati fincsi!

Itt jön az, amikor fogom a fejem, hogy ez hogyan lehet, de a pontoknak hinnem kell, és kész.

3. Fekete Gólya, Kecskemét, 8,8 pont. Megjegyzés: egy órát kellett várni, hogy legyen helyünk!

Szöszi 9 pontot adott, Petra is és én is, Szabina viszont 8-at. Megmondom őszintén, hogy most így erősen gondolkodnom kell, hogy hol csúszott el az egész, habár mindjárt látjátok - puff, lelövöm a poént előre - hogy a második helyezett csak egy kis tizedponttal előzte meg a Fekete Gólyát, Senki nem panaszkodott az ételre, láthatjátok is, hogy magas pontokat adtunk, de szerintem már annyira magasak az elvárásaink a Fekete Gólyával szemben, mivel minden évben szuperjót eszünk ott, hogy amit nehéz teljesíteni. És ez igaz más éttermek esetében is. Emlékszem, hogy tavaly a mannához hasonlítottam a mákos tésztájukat, lehet, hogy most azt vártam el, hogy megugorják a manna szintet is?

Az egy óra várakozás, hogy ülőhelyhez jussunk az elég furcsa volt, vagy eddig szerencsénk volt minden évben, hogy besétáltunk, ültünk, ettünk, satöbbi. Szóval az étterem rendkívül népszerű, érdemes foglalni. És ennyi ember csak nem téved. :)

20200729_064716_1.jpg

És akkor most jön a második, amit ha elárulok, akkor már tudjátok, hogy melyik az első. Háhh, ez van. De az első akkor is nagyon magasan nyert, még a Fekete Gólyával szemben is, ami, mint érzékelitek, eléggé a szívem csücske.:) 

2. Kerekedi Csárda, Csopak, 8,9 pont, megjegyzés: nagyon kicsi adagok, beszédes pincérsrác - ezt döntse el mindenki, hogy pozitív vagy negatív (akar-e rendelés után még smúzolni a személyzettel, vagy nem).

Szöszi 9 pontot adott, neki nagyon ízlett, Petra és Szabina is elégedett voltak, előbbi 8,3 pontot, utóbbi 8,6-ot adott ... itt jöttek be a tizedespontok, eddig nem variáltunk, én pedig 9,5-et. És őszintén megmondva nekem nagyon ízlett a kaja, de annyira kevés volt, és ahhoz képes annyira drága... 

Emlékeztetőül a tányérom:

20200725_181211.jpg

3 darab ananászkarika, kupac rizs, 3 almástekercs - sajnálom, hogy nem emlékszem, mert tudom, hogy erre adtam a magas pontszámot, mert még desszertnek is beillett volna, annyira jó volt - meg egy kis zöldségdíszítés, és ez került 3500 Ft-ba. Nem vagyok vendéglátós, nem tudom hogyan számolják ki a konzervből kihalászott 3 db ananászkarika értékét, de könyörgöm vegetáriánus vagyok, az nem azt jelenti, hogy diétázom!!! Lehet, hogy kétszer annyit is be tudtam volna falni.

20200729_064707_1.jpg

A Kerekedi amúgy harmadjára volt a célállomás, elsőre nagyon de nagyon meg voltunk elégedve. Másodjára emlékszem nem egyszerre kaptuk az ételt, az furcsa volt, úgyhogy emiatt kihagytuk tavaly. És idén lehet, hogy ez nyert volna, ha nem adagolnak ilyen keveset az etetőmbe. :)

ÉS A NYERTES!!! Az 'új fiú', az ANNO Taverna, Balatonszárszón.

Wow, és wow, 9,5 ponttal, a megjegyzés: szuperkedves és vicces pincér, nem tolakodó, nagyon jó fej volt! És persze a kaja, mert nem a pincér nyerte meg a kajacsatát, hanem a kaja!

Szöszi 10 pont, Szabina 10 pont, Petra 8 pont és én is 10 pont! Hohohó, mondaná a télapó ha az Annóba járna ebédelni, így mi mondtuk helyette! Minden nagyon finom volt, még én is megkóstoltam a barna szószt, amit Petra kapott a steak-je mellé! Nem igazán tudom kiemelni, hogy kinek mi ízlett, valószínűleg mindenkinek minden, annyira emlékszem, hogy Szöszi nagyon elégedett volt a grillzöldségekkel, és én is. Innen nincs blokkom, de nem szálltak el az árakkal. Általában véve nem szoktuk az árakat figyelni, csak ha kiugróan magasak, vagy ha a kaja mennyisége és ára fordítottan arányos.

Kíváncsi leszek, hogyha jövőre visszamegyünk az ANNO Tavernába, fogja-e tudni tartani a vezető helyét, vagy lesz megint egy 'új fiú', amit még jobban fogunk kedvelni? Na majd jövőre kiderül.

Én személy szerint az Annó-ba és a Fekete Gólyába mennék vissza, a többi után nem ejtenék könnyet, de hát ez itten kérem demokrácia, oda megyünk, ahová a többség szavaz, vagy ahová Szabina akar (nesze neked demokrácia) mert ő a 'bébi' - haha, nagyobb nálam - meg csak azt a @&@>{@& rántott csirkét eszi egész héten, legalább egyszer ott egye, ahol imádja.

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://kiricsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr4316196956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása