A Kiri család Hollandiában

A Kiri család Hollandiában

Az első nap az oviban

2010. február 01. - Zuzimama

NAGYON SOK BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT KÍVÁNOK APUNAK, A LÁNYOK BANDITATÁNAK, PISTI PEDIG BANDINAK! SOK PUSZI!!!

Ma reggel, mintha érezte volna, hogy lesz valami, Szasza 6 óra előtt kelt fel egy kicsivel. Felkeltem vele, Pipi és Pisti még aludtak. Nem tudtam, hogy mibe öltöztessem a Kisnyulat, mert itt nem szokás átöltözteni a gyerekeket benti ruhába sem cipőbe. Én vittem váltószandit, mert nem lenne kényelmes egész nap abban a csizmában, meg is mondtam az óvónőknek, hogy bocsi, de én át fogom cserélni a gyerek cipőjét, amíg csizmába járunk. Mondtam nekik, hogy Magyarországon így szokás, benti cipőt bent használnak a gyerekek, utcai cipőben pedig az udvarra mennek játszani. (Ekkor összebeszélgettek valamit, vagy azt mondták, hogy mekkora marhaság, vagy azt, hogy nem rossz szokás. Sajnos a holland nyelvtudásom nem terjed ki odáig, hogy ezt megállapíthattam, volna.)
Úgy beszéltük meg előzetesen, hogy 8-tól 9-ig ott leszek, utána eljövök. Mondta Naomi (az óvónéni) hogy nyugodtan hívjam fel őket, hogy mi van Szaszával, más szülők is így csinálják. Amíg ott voltam, addig folyamatosan játszott, legtöbbször egyedül, mert a többi gyerek egy nagy asztalnál ült és kirakóztak és más, asztali játékkal játszottak. Ahogy elnéztem ez a szokás, hogy egy ideig ott ülnek, majd lejöttek ők is játszani. Akkor Szasza azonnal elkezdett velük játszani, beszélgetett velük, mutogatta a temérdek lovacskát, amit addigra magához vett. Mindenkinek mondta, hogy köszönöm, édes volt, akkor majdnem elsírtam magam. 9 órakor szépen felöltöztem, megsimogattam a fejét (mert éppen nagyban játszott) és kiléptem az előszobaajtón. Mivel az ajtó üveges, ezért látta, hogy megyek el. Ekkor elkezdett kiabálni, hogy ő is jön, mire mondtam neki, hogy maradjon nyugodtan, mert jövök vissza érte, játszon szépen és hogy nagyon szeretem. Kiléptem az kinti ajtón, ekkor hallottam, hogy sír. Eltoltam a bringám az ablak elől (mert ott állítottam le) és amíg kilakatoltam addig el is hallgatott, úgyhogy sírásnak nem is nevezném igazán a produkciót.

Délelőtt egyszer felhívtam az ovit, hogy mi van vele, azt mondta Naomi, hogy tízóraikor sírt és nem akart az asztalnál enni a többiekkel, de a narancsdzsúzt elfogadta. Amúgy játszik és nagyon aranyos. Ebéd után, olyan 3/4 1 körül megint felhívtam az ovit, hogy evett.e és hogy alszik-e? Mondta Naomi, hogy evett egy szendvicset és egy pohár joghurtot, lefeküdt, de nem alszik. Szépen csendben feküdt, néha felállt az ágyban és ha látta, hogy mennek az óvónők, akkor nevetve elvágódott. Szóval ma nem aludt az oviban alvásidő alatt, de mivel korán kelt ezért elbóbiskolt 10 percre ebéd előtt egy fotelban, így szerintem ezért nem aludt ebéd után. Uzsiidőben vmiféle sütit evett, de amikor befejezte akkor el akart meni az asztaltól (vagy el is ment, ezt nem tudom) és ezen volt egy kis vita. Amikor mentem érte és meglátott, addigra én már nagyban beszélgettem Naomival, szóval jól elfoglalta magát. Amikor meglátott, akkor természetesen nagyon örült, ugrált és táncikált. Az egyik társát Lilinek hívja (az igazi neve Liliana) megjegyezte már Naomi nevét is (őt Najominak szólítja) és egy másik óvónő nevét is sikerült megjegyeznie, akit Lindának hívnak. :D Szóval csupa ismerős név van az oviban. :D Nagyon örülök, hogy az első nap után már 3 nevet is megjegyzett. :D Amikor hazaértünk, akkor Pisti jött ki elénk az udvaron és nevetve újságolta neki, hogy apa dolgoztam a bölcsiben! Ő ugyanis bölcsinek hívja, nem pedig ovinak de kit érdekel. :D Megkérdeztem, hogy jó volt-e a bölcsiben, mire mondta, hogy igen, jó volt. Mondtam neki, hogy holnap is megyünk játszani, és hogy szabad aludni a bölcsiben.
És akkor egy mai fotó a bölcsisovisról:

Pipi nem volt ma isiben, mert tegnap óta fosik. :( Ma már csak egyszer, de nem vittem el, nem szerettem volna neki kellemetlenséget okozni, ha a suliban is véletlenül becsúszik. Így csak beszaladtunk Theának szólni, hogy nem megy ma, és hogyha a doki azt mondja, hogy ne menjen, akkor holnap sem.
Felhívtam a dokit akit ajánlottak, hogy fogad-e minket, de azt mondta az aszisztense, hogy bocsi, de tele vannak, nem tudnak új beteget felvenni. Így aztán felhívtam azt a dokit, akinél már voltunk egyszer tavaly, hogy hozzá beférünk-e, de a csaj nem beszélt túl jól, így mondta, hogy menjünk be ma du. 2-re, mert akkor ott lesz a kolléganője, aki jól beszél angolul. Így 2-re elmentünk Pipivel, adott a csaj egy formanyomtatványt, hogy töltsük ki és gyorsan meg is beszéltük, hogy valószínűleg csak egy vírus szaladt át Pipin, és hogyha már nem fosik, akkor holnap menjen suliba. Ha újra elkezd, akkor hívjam fel őket és természetesen megnézi a doki. Mindenesetre holnap leadom a formanyomtatványokat, hogy akkor legalább már be legyünk jelentkezve egy dokihoz.

És a tegnapi képek
Szasza porszívózik:

Pipi táncol. tévézik és ugrálnak:

Szasza dilmizik:

Együtt ugrálnak a csajok:

A bejegyzés trackback címe:

https://kiricsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr791720382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szöszimama 2010.02.01. 22:25:17

Jó éjszakát. Csak most jutottam számitógép közelébe , alig vártam, hogy megnézhessem mi történt az óvodába. Remek csaj nagyon jól veszi az akadályt. Ma a MÁK-tól kaptál levelet. Mi legyen vele? Millió csók anya

Helga mama 2010.02.02. 06:45:49

Jóreggelt!
Már tegnap megnéztük az első napot de most írok.
Nagy hős a kiskirálylány.
Reméljük ahogy telik az idő hozzászokik a helytethez.
Pipi megy már ma iskolába?
Itt továbbra is hideg van de nyáron meg a melegre panaszkodunk.
Sok puszi várjuk a fejleményeket mami

Zuzimama 2010.02.02. 07:15:00

@szöszimama: pár napja mondtam, hogy tedd borítékba az összes levelünket és add postára. A címünk ott van a borítékon.

Zuzimama 2010.02.02. 07:16:31

@Helga mama: én is remélem, hogy ma már pl. alszik is és nem hisztizik ha asztalhoz kell ülni. A többivel nincs gond. :D
Pipi megy ma suliba, csak viszünk váltóruhát ha valami probléma lenne. De tegnap is már csak reggel volt egy enyhe fosás, utána semmi.

Zuzimama 2010.02.02. 07:37:28

Sajnos mégsem megy Pipi suliba, mert megint szitu volt. :(

uh.golb.www 2010.02.02. 11:37:46

Sziasztok Kiri család!
Sokszor néztem már rátok a blogban. Csak nem hagytam 'nyomot'. Pisti legutóbb -mikor Gyulán volt- említette, hogy minden látogatónak örültök. Remélem sikerült örömet okozni.
Sok sikert!
Megj: van 1 jó varrógépem ... nyugi elfér ...

Sz.Zoltán, Gyula

Zuzimama 2010.02.02. 13:25:34

@uh.golb.www: szia Zoli! :D Tényleg örülünk minden látogatónak és sikerült örömet okozni. :D
Igen, sajnos legutóbb amikor otthon volt Gyulán, nem fért fel a kocsira, de ha megy februárban, akkor mindenképpen elhozza. Tudod mit nem találunk? Egy doboz gyerekcipőt, 22-es mérettől kezdődően. Ez nem azt jelenti, hogy ott hagytuk, sokkal valószínűbb, hogy anyuéknál van a padláson, csak őket még nem kérdeztem meg, mert tegnap derült ki, hogy sehol nincs a doboz.
Jelentkezünk a varrógépért, köszönjük a türelmet.
Minden jót nektek és írjatok nyugodtan, üdv. :D

udika 2010.02.02. 13:52:45

Hali!
Szegény Pipi!!!!! Szasza meg szerintem simán fogja venni a dolgokat, itthon se volt gond (emlékeim szreint) a beszokással!
Majd jövök még, de most mennem kell begyújtani!

Helga mama 2010.02.02. 18:31:01

Zsuzsi küldtem egy képet az eimeledre.
Tedd fel a blogra puszi mami
süti beállítások módosítása